Köpvillkor

Information:

Gaminggadgets grundades 2015 av Larry och Sebastian Söder med visionen att skapa en butik där du ska vilja handla. 

Vårt mål är att de som väljer att handla hos oss ska bli så nöjda som det bara är möjligt. Allt vi gör utgår från denna enkla tanke och vi hoppas att du kommer att märka detta!

GamingGadgets ägs och drivs av Accencea AB Organisationnummer:556984-3310.

Gaminggadgets expedierar vanligtvis beställda varor inom 24 timmar om produkten finns i vårt postorderlager och beställningen görs innan kl 14.00. Expedering kan dock ske efter upp till 3 arbetsdagar.
Produkter som inte finns på vårt postorderlager men som finns lagerförda "Hos leverantören" har en längre leveranstid. Varor som inte finns på vårt postorderlager och som inte finns "Hos leverantören" kan variera kraftigt i leveranstid.

I fraktavgiften ingår hantering och förpackningsavgifter samt portokostnader. Särskild försiktighet vidtas för att skydda ömtåliga föremål.

Lådor är rätt dimensionerade och ditt objekt är väl skyddade.


Kundtjänst:

För att komma i kontakt med GamingGadgets kundtjänst rekommenderar vi framförallt att användandet av vårt formulär. Du hittar denna här Vår kundtjänst . men du kan även komma i kontakt via mail admin@gaminggadgets.se samt via telefon. 

Mailadress:
admin@gaminggadgets.se


Telefontid:
Måndag - Fredag 11.00 - 16.00

Ärenden som lämnas via telefon kommer i de flesta fall att spelas in via telefonsvare och få återkoppling via 24 timmar. 


Telefonnummer:
+4670 - 522 13 16


Köpinformation:
Alla priser inkluderar moms. GamingGadgets reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten. Om du efter beställning ej erhåller en orderbekräftelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst för att bekräfta att din beställning mottagits. 

Frakt- & betalsätt:
GamingGadgets använder sig av enhetsfrakt. Detta innebär, exempelvis, att oavsett om du beställer en eller femton filmer (fraktklass 1) är fraktkostnaden densamma.

· För ej uthämtade postpaket debiteras 175 kr.
· För ej uthämtade hem-/företagspaket eller PEX-försändelser debiteras 500 kr.
· För ej uthämtade pallförsändelser debiteras 1000 kr.


Produktgaranti:

Gaminggadgets lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. På begagnade varor och demo-produkter lämnas 6 månaders garanti. Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom 1 år (6 månader för begagnade och demoprodukter) om produkten ej skadats av handhavandefel. När det gäller hårdvara och hemelektronik gäller respektive tillverkares garanti, Gaminggadgets lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. 

Om du vill returnera en trasig produkt, kontakta kundtjänst via vårt formulär. GamingGadgets står för din returfrakt genom att skicka ut en fraktsedel alternativt genom en s.k. frisvars-adress. GamingGadgets ersätter inte fraktkostnader som uppstår om man inte använder sig något av dessa två fraktalternativ. Om din vara anländer i skadat skick måste detta reklameras snarast (7 dagar). 


Ångerrätt:

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Återlämnande av produkt skall ske senast 14 dagar efter att du kontaktat GamingGadget om att du ämnar utöva din ångerrätt. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Enligt denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat:

· En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen, till exempel abonnemang.

· En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.

· En förseglad ljud- eller bildupptagning (t.ex. DVD-film) eller ett förseglat datorprogram/spel (inkl. konsolspel) och förseglingen har brutits. 

· Plombering brutits till hygienartikel. Exempelvis, men inte uteslutande, in ear-hörlurar, rakapparater, febertermometrar mfl.

Om produkten du har returnerat hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller sig GamingGadgets rätten att köpa tillbaka produkten mot ett ekonomiskt avdrag motsvarande produktens beskaffenhet. Vi rekommenderar därför att alltid returnera produkter kompletta i kartong, i nyskick, och att eventuell mjukvara har återställts.

Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. 
Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. 
För att undvika komplikationer när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med kundtjänst innan du skickar tillbaka varor. 
Observera att större försändelser måste returneras som företagspaket. 

Vid åberopande av ångerrätt:

· Meddela GamingGadgets kundtjänst inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt.

· Returnera varan snarast efter att du meddelat oss om att avtalet frånträds. Om möjligt, vänligen använd det ursprungliga ytteremballaget. Annat ytteremballage går givetvis bra, så länge som varan inte riskerar att skadas i transport

· Bifoga kontouppgifter för återbetalning. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att varan mottagits av oss.

Adress för retur av företagspaket- och pallreturer är: 

Accencea AB
Energigatan 4
434 37 Kungsbacka
Hallands län

Adress för retur är: 

Accencea AB
Energigatan 4
434 37 Kungsbacka
Hallands län

· Vi rekommenderar att varan returneras i ett så komplett och gott skick som möjligt, för att undvika eventuellt avdrag.
GamingGadgets förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett, alternativt om produkten har konstaterats defekt och behövt vidare felsökning. Avgiften för denna interna felsökning är 250 kr. GamingGadgets löser ej ut paket mot postförskott. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Reklamation:
Du har som kund 3 års reklamationsrätt, för att kunna reklamera ett fel måste du göra detta inom skälig tid från det att du upptäckt felet.
Du måste även kunna styrka ditt köp vid en reklamation, vi rekommenderar bifogande av kvitto eller följesedel.

GamingGadget förbehåller sig rätten att testa inlämnade produkter. 
Visar det sig att det är ett fel som inte täcks av garanti eller reklamationsrätt, alternativt om produkten är felfri, debiteras kunden från 250 kr för GamingGadgets testarbete. 
Avgiften kan komma att bli avsevärt högre om produkten undersöks av en en certifierad servicefirma. 
För att undvika onödiga reklamationer hänvisar vi till tillverkarens eller generalagentens supportnummer.

Vid eventuell tvist följer GamingGadget ARN:s rekommendationer.

Pixelfel på TFT-skärmar och dylika produkter:
TFT-skärmar (skärmar för stationära datorer, samt bärbara datorer med TFT-skärmar) är precisionsprodukter uppbyggda av ett stort antal pixlar. Tyvärr är även detta TFT-skärmarnas svaghet. För att kunna hålla priset på skärmarna på en rimlig nivå har tillverkarna infört en pixelpolicy, vilket innebär att man får acceptera att enstaka skärmar kan innehålla någon defekt eller trasig pixel. En skärm byts inte ut om inte antalet defekta pixlar överstiger ett av tillverkaren bestämt antal. 

Outlösta försändelser:
Försändelser som ej lösts ut debiteras en expeditionsavgift om 175 kr för brevpostförskott/postpaket eller 500 kr för hem-/företagspaket.


Avbeställning av produkt:
Så länge produkten ej har hunnit paketeras går det bra att avbeställa dina varor. Om du vill avbeställa en order gör du det lättast direkt på vår hemsida. Lättast gör du detta via föräljande formulär.

Du kan också avbeställa genom att du skickar ett mail till admin@gaminggadgets.se och anger vad du vill avbeställa samt ditt ordernummer. För att underlätta för kundtjänst, skriv "Avbeställning" i subject-/ämnesraden. Du får alltid ett svar om din avbeställning godkänns. Får du inget svar, kontakta kundtjänst på telefon +4670-5221316.

För avbeställningar på förhandsbokningar så måste de avbeställas minst 3 dagar innan release, då GamingGadgets i regel skickar ut förhandsbokningar så att man har spelet senast på releasedagen. Att avbeställa dagen innan release kan alltså innebära att varan redan är skickad.

Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid ej godtas.

Summan återbetalas inom maximalt 20 dagar, vanligtvis inom 2 -5 arbetsdagar.

Åldersgräns:
Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen.

Sekretesspolicy:
Informationen du lämnar om dig själv används endast internt. Inga uppgifter om dig kommer föras vidare till tredje part. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas. GamingGadget följer Personuppgiftslagen.

Force Majeure:
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från GamingGadgets.se sida, som gör att GamingGadget.se ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att GamingGadget.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Cookies:
En cookie är en liten textfil som skickas från vår webbserver och som sparas av din webbläsare. Det finns två typer av cookies: sådana som lagras en längre tid på din dator och sådana som försvinner när du stänger ner din webbläsare (så kallade sessioncookies).

Så använder GamingGadgets cookies:

· Vi använder sessionscookies för att kunna spara produkter i varukorgen och för att hålla dig inloggad mellan olika sidvisningar.
· Vi använder också cookies för att underlätta analys av trafik och köphistorik på vår sajt.

Så kan du undvika cookies:

Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Du kan också radera cookies manuellt från din hårddisk när som helst. Väljer du att inte acceptera cookies kan du fortfarande besöka vår sajt men utan möjlighet att genomföra köp.

Du behöver inte godkänna eller använda cookies för att titta på produkter och få prisinformation, men för att kunna logga in och genomföra köp krävs det att du accepterar sessionscookies.